Annonser från BloggPartner

måndag 12 april 2010

Gran Canaria Lördag


Face and hair look of the day :)


Vi gick upp vid 9 och konstaterade att det var mulet.
Jag och mamma gick ändå och la oss i solstolarna tills pöjkarna gick och köptre frukost ^^.
Det var härligt att dricka te och äta baguette ute på altanen.

Sedan gick vi för att kolla på området och då kom vi till ett jätte stort shoppingcenter där vi gick ett par timmar och kändes oss som riktigt turister :P

Dock trodde alla vi var finnar och försökte snacka lite enkel finska med oss, eftersom jag är halv finne så kan jag ju lite men jag ser mig själv som mest svensk eftersom jag bor och är född här.

Det finns två saker som är super billigt här nere, cigaretter och alkohol.
Man kan få ett paket för 10 kronor och vodka för ca 70 spänn.
inte konstigt att det känns som att många röker här nere haha :P

Under shopping turen käkade vi på ett mysigt ställe som heter Bubbles.

Sen träffade vi en kille som hette Juan som vi snackade med ett tag,
han brukar jobba i Sverige tydligen haha.
efter vi kommit hem så satt vi och kollade på tv och skrattade åt de dåliga dubbningarna.
tills vi drog och käkade italienskt på restaurangen "Cucina Italia". jag kan inte låta bli att skratta åt namnet ;).

maten var helt ok, men min låtsas pappa fick bränd mat :/
efter den upplevelsen gick vi hem och sov :)

Dagens inköp:
- ett lila nagellack
- en liten solfjäder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Real Time Web Analytics